Teknoloji

Lacoste’un İkonik Timsah Logosunun Bir Bavul ile Ne Alakası Olabilir? Logonun Ortaya Çıkışının Ardındaki İlginç Hikâye

Lacoste markasının modanın sembollerinden biri haline gelmiş timsah logosu, sadece bir marka işareti olmanın ötesine geçmiş durumda.

Peki, markayı kullanmasak bile artık akıllarımıza kazınmış olan bu timsah figürünün arkasında nasıl bir hikâye yatıyor dersiniz?

Öykümüz genç ve yetenekli bir tenisçi olan René Lacoste ile başlıyor.

Lacoste, sahada kazandığı başarılar kadar özgün kişiliği ve tarzıyla da o dönemin sporcuları arasında dikkat çekiyordu.

Tenise olan tutkusunu, yenilikçi bir bakış açısıyla birleştiren Lacoste spor dünyasında kendine has bir iz bırakmak istiyordu ve rakiplerine karşı sahada sergilediği azim ve kararlılıkla da anılıyordu.

René Lacoste, 1926 ve 1927 yıllarında dünyanın en iyi oyuncusu olana kadar çıktığı her maçta dikkatleri üzerine toplamayı başardı ve bu özellikleriyle dikkat çekti.

Öyle ki, azimli bir oyuncu olması ona bir lakap bile kazandıracaktı.

Timsah lakabını almasınaysa timsah derisi bir bavul sebep oldu!

René Lacoste, 1923 yılında bir turnuva için Boston’a gittiğinde mağazaları gezerken bir vitrinde gördüğü timsah derisi bir bavulun dikkatini çekmesi hem lakabının hem de ünlü logonun temellerini oluşturdu.

Lacoste, bu bavulu çok beğenmişti ve antrenörü maçı kazanırsa ona bavulu alacağına yönelik söz vermişti.

Lacoste maçı kazanamadı ancak bavula sahip olamasa da bu olay, ona hayatı boyunca taşıyacağı bir unvan kazandırdı: “Le Crocodile” yani “Timsah”.

Bu lakap, onun sahada gösterdiği dayanıklılığı, hiç pes etmeyen karakterini simgeliyordu ve kısa sürede ona yakın çevresinde yayılmaya başladı.

Lacoste’un bu unvanı o kadar benimsendi ki, sonunda bu timsah figürü, onun kıyafetlerinin de bir parçası haline geldi.

1927 yılında, bir arkadaşının çizdiği basit ama dikkat çekici bir timsah logosu, Lacoste’un teniste giydiği beyaz ceketinin cebine işlenmişti.

Bu küçük detay, Lacoste’un kişisel stilini ve sahadaki kararlılığını simgeleyen bir sembol olarak doğdu.

Lacoste’un timsah figürlü kişisel logosu, zamanla daha da yaygınlaştı ve 1933 yılında Lacoste markası kurulduğunda, timsah figürü markanın resmi logosu olarak kullanılmaya başlandı.

Kaynak: Lacoste

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Ömer Avni Escort
Adil Escort
Güzelyalı Escort
Çiftlikköy Escort
Osmangazi Escort
Silivri Escort
Soğanlı Escort
Mehmet Akif Escort
Teke Escort
Hallaçlı Escort
Kalfa Escort
Site Escort
Barbaros Escort
Yeni Escort
Öğümce Escort
Armağanevler Escort
Hasanpaşa Escort
Beylerbeyi Escort
Hüseyinli Escort
Esenevler Escort
Fatih Escort
İdealtepe Escort
Bozgoca Escort
Barış Escort
Fenerbahçe Escort
Hırka-i Şerif Escort
Çengilli Escort
Akşemseddin Escort
Mehmet Akif Escort
Yeni Çamlıca Escort
Yahya Kemal Escort
Yenidoğan Escort
Yeşiltepe Escort
Muradiye Escort
Mimar Sinan Escort
Kirazlıdere Escort
İncirtepe Escort
Fındıklı Escort
Demirciköy Escort
Beyoğlu Escort
Göçbeyli Escort
Eyüpsultan Escort
Garipçe Escort
Semizkumlar Escort