Haber

Lancia’nın yeni çağının ilk temsilcisi: Pu+Ra HPE

Lanciamarkanın elektrikli geleceğinin ilk temsilcisi olan Pu+Ra HPE konseptini tanıttı.

Yeni Ypsilon ile başlayan, yeniden yapılanan markanın önümüzdeki 10 yıllık vizyonunu temsil eden konsept, LanciaGelecekteki tüm modellere ilham verecek.

Menzil, şarj süresi ve tüketim açısından dikkat çekici özelliklere sahip olan konsept model, aynı zamanda Cassina ile yapılan iş birliği sayesinde İtalyan mobilya tasarım dünyasından ilham alan ilk otomobil olma özelliğini de taşıyor.

Lancia700 km’nin üzerinde menzili, 10 dakikanın biraz üzerinde şarj süresi ve 100 km’de 10 kWh’den az enerji tüketimi ile Pu+Ra HPE, elektrikli otomobiller için standartları daha da belirliyor.

Lancia Pu+Ra HPE, yeni Ypsilon’da bulacağımız SALA sanal arayüzü ile donatılmış ilk otomobil. SALA’ya teşekkürler Lanciases, klima kontrolü ve aydınlatma işlevlerini merkezileştiren ve aracın içindeki ortamın bir düğmeye dokunarak veya sesinizin tonuyla uyarlanmasına olanak tanıyan Chameleon ve TAPE teknolojilerini benimseyen ilk Stellantis markası olacak.

Tasarım

Yeni konsept, markanın yeni tasarım dilinin ilkelerini tamamen bünyesinde barındırıyor; Arabaların hacimlerinin daireler ve üçgenler gibi temel ve ikonik formların kesişiminden yaratıldığı saf ve radikal bir tasarım dilini hayata geçiriyor.

Konsept otomobilin adındaki Pu+Ra, markanın yeni, saf ve radikal tasarım diline atıfta bulunurken HPE, Yüksek Performanslı Elektrik anlamına gelir ve tümü çevre dostu, heyecan verici ve gelişmiş bir otomobili vurgular. HPE kısaltmasının ilk kez 1970’lerde Lancia Beta için kullanıldığını burada hatırlatalım.

Son nesil pigmentlerle sıvı metal kullanılarak üretilen sıcak yaldızlı mavimsi yeşil rengiyle model, zamansız tasarım Lancia Flaminia Azzurro Vincennes’e saygı duruşunda bulunuyor.

Geçmişle gelecek arasındaki diyalog, her zaman, hacimlerin akışkanlığına dayalı aerodinamik, sürdürülebilirlik ve aerodinamik tasarıma sahip Aurelia ve Flaminia’yı anımsatan, otomobilin arkasına doğru alçalan akıcı yanal çizgilerle ifade edilir. Yanlardaki rozetler, markanın yeni görsel kimliğinin bir ifadesi olan yeni Lancia logosuna ev sahipliği yapıyor. yapmak. Markanın köklerinden ilham alan ikonik yuvarlak farları görebileceğimiz arka kısımda ise efsanevi Lancia Stratos’a göndermeler yer alıyor. Ön kısım, üç ışık huzmesi ile geleceğe taşınan tarihi Lancia ızgarasını yeniden yorumluyor. Yenilikçi dairesel tavan, panoramik bir görüş sunarken markanın yeni tasarım dilini de yansıtıyor.

Lancia ve Cassina

100 yıla yakın tarih, inovasyon ve araştırmaların sonucunda bilgi birikimini artıran Cassina, şimdi de tecrübesini otomotiv departmanına aktarıyor ve Lancia’nın konsept modelinde önemli rol oynuyor. Otomobilin tasarımına yeni bir bakış açısı getiren Cassina, aracı bir ev gibi özenle dekore etmiş. Sonuç olarak, Lancia Pu+Ra HPE’de oturma odasındaki döşemeli öğeler, çok işlevli merkezi bir öğe olarak sehpa, cihazların rengine ve tutarlılığına verilen büyük değer ve halının sıcaklığı bir çağrışım uyandırıyor. yerleşim ortamı.

İtalyan mobilyalarının tasarımındaki ilham, Vico Magistretti tarafından Cassina için tasarlanan Maralunga koltuklardan ilham alan dairesel halı ve ön koltuklarda belirgindir. İki bağımsız koltuk, benzersiz oranlara ve benzersiz, pahalı bir kromatik forma sahiptir.

Yeni yuvarlak masalarda, orta konsolda ve tek bir yuvarlak cam modüle dayanan gösterge panelinde saf geometrik formlardan bahsediliyor. Büyük pencereler, yolcu bölmesinin doğal ışıkla dolmasına yardımcı olarak, sıcak bir İtalyan konutunun tipik hissini yansıtıyor.

Son olarak panjurlar, Lancia Beta HPE’yi ve onun mimari dünyasını anımsatan doğal ışık ve gölgeyi yolcu bölmesine yansıtırken, ortada SALA ve işlevleriyle etkileşime giren parlak bir teknoloji unsuru haline geliyorlar.

Aracın iç kısmında Lancia’nın 10 yıllık stratejik planında belirtilen fiyatlara uygun olarak sürdürülebilir malzemeler kullanılmış ve dokunulabilir yüzeylerin yüzde 70’i eko-sürdürülebilir malzemelerden üretilmiş.

elektrifikasyon stratejisi

Stellantis’in elektrifikasyon stratejisine uygun olarak Lancia, 2026’dan itibaren yalnızca yüzde 100 elektrikli otomobillerle ve 2028’den itibaren Yeni Delta’nın gelişiyle eş zamanlı olarak Yeni Ypsilon’u hem hibrit hem de elektrikli versiyonlarla 2024’te piyasaya sürecek. modeller.

Lancia Pu+Ra HPE, yüzde 100 elektrikli beyanı oluşturur. Pazar lideri, markanın önümüzdeki 10 yıldaki vizyonunu performans, şarj süresi ve verimlilik açısından belirliyor.

SALA, konsept modelde ses, iklim kontrolü ve aydınlatma fonksiyonlarını bir araya getiren minimal ve akıllı bir sanal arayüz olarak karşımıza çıkıyor. Bu sayede sürücü ve yolcular, otomobilin iç ortamını sadece bir düğmeye dokunarak veya hatta seslerini kullanarak ayarlayabilirler.

SALA, üç mod arasında seçim yapmasına izin verecek: Sürükleyici, Sağlık ve Eğlence. Sürükleyici modda ilk kez bir otomobilde tanıtılacak olan ve yolcu kabininin atmosferini dış ortama göre uyarlayabilen, ses, hava ve ışığı ayarlayabilen Stellantis Chameleon teknolojisi sayesinde sürüş deneyimini zenginleştirecek. buna göre. Hayırlı olsun, Stellantis Yapay Zeka takviyesi sayesinde TAPE (Uyarlanmış Öngörü Deneyimi), sürücü ve yolcuların değişen ruh hallerini önceden tahmin ederek araçta daha elverişli bir atmosfer sağlayacaktır. Eğlence ise bekleme sürelerinden yararlanmak için film akışı yapma, video oyunları oynama veya sosyal ağlarda gezinme fırsatı sunacak.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu